Elonkorjuuta ja keijulyhty

 Minulle tuli seuralainen, niin eihän tässä ennätä mitään tekemään! No, tyttären koirahan se saapui minun ilokseni. Tytär lähtee ulkomaille töihin ja päätettiin, että Hula jää minun luokseni. Tai nyt Hula sitten reissuaa tätä minun asuntoni ja miehen asunnon väliä ja miehen tytär tykkää leikittää ja lenkittää Hulaa. Miisuliina ei vaan oikein vielä välitä Hulasta ja kissa kävelee nykyisin selkä köyryssä ja suhisten. Täytyy vaan toivoa, että Miisuliina sopeutuu Hulan paikalla oloon. Hula on tottunut kissoihin eikä välitä pätkääkään, vaikka toinen suhiseekin ja tuijottaa!

Rantasalmen museon pihalla on kanoja, niitä käydään katsomassa aina lounastauolla.
Ja sitten jotain aikaansaannostakin. Vanha lyhty sai keijun kiikkumaan sisälleen. Idea on suoraan "varastettu" Ihana-lehdestä Syksy 3/18.
Seuraava lyhtykin on jo hommattu, joten vielä yksi keijulyhty pitää askarrella.
Puinnitkin alkoivat ihan melkeinpä viereisellä pellolla. Ihana tuoksuhan tuosta hommasta lähtee. Toivottavasti viljelijät nyt jotain tämän kuivan kesän jälkeen saavat!
Kaverilta saatiin kaaleja. Erivärisiä ja koristeellisia. Jo aikaisemminkin ollaan pikkelöity ja koska olivat hyviä, niin tehtiinpä jälleen muutama purkillinen. Suosittelen lämpimästi tuota säilöntätapaa. Netistä löytyy vaikka kuinka paljon ohjeita, joita voi sitten tarvittaessa soveltaa haluamallaan tavalla. Minä laitoin noiden kaalien sekaan fenkolia. Kävi oikein hyvin mukaan.
Huomenna työreissulle Taipalsaarelle Lypsikit Livenä -tapahtumaan. Enpä ole aikaisemmin ollutkaan. Mukavaa vaihtelua tietokoneella istumiseen.

Mukavaa syksyn alkua toivotellen
Pami

Kommentit

Suositut tekstit